För nöjesbokare

I skrivande stund får du detta som STANDARD-medlem:

  • Du kan annonsera efter artister och band mm

  • Du kan annonsera ut dina egna artister att dom är lediga vissa datum.

  • Du kan skriva ut PDF-förslag till dina kunder på allt du vill föreslå från databasen.

  • Du kan se kompletta direktkontakter till den som har hand om den eller det du söker.

  • Du kan spara upp i en lång lista som du hittar och gillar.

  • Du kan få mail i din inkorg, som visar lediga gigg samt lediga artister mm.

  • Du kan hålla kollen på alla nya artister i Sverige.

  • Du kan lyssna runt via vår Radio NT

  • Du kan klicka på länken SLUMPA när du får idétorka.

  • Du kan känna styrkan av trettio sekreterare som hjälper dig när du sitter i skiten, med råd & rön!


Detta är ett litet avsnitt på sidan skrivet av mig, Ulf Bejerstrand, som hela mitt vuxna liv ägnat mig åt just nöjes- och artistförmedling. Alla intryck jag samlat på mig genom åren, samt alla kontakter som givetvis korsat min väg, det är dom som Nöjestorget bygger på.

Att sitta i sitt lilla kontor och förmedla nöjen och artister i ett litet pytte-land som Sverige, det kan kräva sin man (eller kvinna så klart). Det är inte världens lättaste jobb, men som sagt var, någon måste göra det och när det funkar, så funkar det fantastiskt bra och det är ju extremt kul i dom ljusa ögonblicken.

Det denna sidan vill göra, är att få dom sega dagarna mindre sega och dom ljusa ögonblicken ljusare. Hur kan jag säga så...? Jo, för att just vår bransch, den är extremt självcentrerad, vilket den MÅSTE vara, för en artist MÅSTE ju känna lite "storhet" för att just kunna förmedla självsäkerhet och annat som krävs på scen. Fast detta kan ju i sig medföra att det ibland känns som om man har hand om hundratals själar som har väldigt egna funderingar om hur saker och ting skall skötas. Detta kan ibland göra att man känner sig lite ensam på sin kammare, oavsett storleken på kammaren.

Tanken bakom Nöjestorget är att få alla nöjesförmedlare att jobba tillsammans och inte mot varandra. Vi har en rätt svår uppgift ändå, att få artister att sätta sig in i kundernas sits och minst lika ofta att få kunderna att sätta sig in i artisternas läge. Dessutom har vi Google som en stor fantom-sökmotor, som i stort sett tar över bransch efter bransch, men tänket från vår sida här, det är mer att man jobbar MED Google och alla sociala medier, som Facebook, YouTube, Spotify, iTunes, MySpace mm och knyter framtiden till sig, istället för att bli överkörd av den. Fråga skivindustrin, hur dom mår...

Dit skall vi inte komma!

Som ett avslutande ord, så vill jag bara nämna att på 70-talet så myntades STARKA TILLSAMMANS och det är efter den principen jag lever och jobbar. Så vill Du vara just STARK TILLSAMMANS, så är du mer än välkommen att bli medlem i detta extremt bra nätverk. Det bästa sättet att förutsäga framtiden, det är att skapa den... tillsammans...

Det du kan få ut av Nöjestorget.se är exakt det du behöver som bokare. Vi har tänkt och tänkt sen 1982 då vi startade företaget och om du kommer på något som du tycker fattas, tyck gärna till via . Är dina idéer bra, ja då bygger vi om sidan lite så blir den ännu bättre.


Tack för att du tog dig tiden att läsa detta, men om du vill veta mer så är det bara att kontakta oss på 08-19 50 50 eller via så svarar vi mer än gärna på allt du undrar över.


HN - Statist.se
^
I samarbete med:

United Stage, Live Nation, 2Entertain, Blixten & Co, MLP m.fl.