Id: 11634
Tekniska data
Kaross: Lamborghini Countach
Motor: V8 8,8 liter Merlin
Bränsle: Metanol
Hästkrafter: 1475 Hk
Kompressor: 8/71 Littlefield Blower
Växellåda: Powerglide 2-speed
Fördelningslåda: SCS quick change drop gearbox
Axlar: Rockwell 250 with 19:1 ratio
Fjädring/stötdämpare: Egen konstruktion gasvätskesystem (levererad av Specma Component). Fjädringsväg 20" (508 mm) fram och bak.
Däck & Fälgar: Trelleborg Twin 66" på 34" X 20" fälgar
Hjulbas: 130" (3,3m)
Chassi: Egen konstruerad ram, rullbur och K-link hjulupphängning
Styrning: Orbitrol kontrollerad hydraulisk 4-hjulsstyrning
Sponsorer: Appelgren motorsport, PIVAB, Slangsnabben, AM-gruppen
Tid och resurser är begränsade men med hjälp av sponsorer och vänner i USA har Putte 2 fått en riktig motor och växellåda. Nästa steg är att ordna orginal USA monstertruckhjul.
Kaross: Lamborghini Countach
Motor: V8 8,8 liter Merlin
Bränsle: Metanol
Hästkrafter: 1475 Hk
Kompressor: 8/71 Littlefield Blower
Växellåda: Powerglide 2-speed
Fördelningslåda: SCS quick change drop gearbox
Axlar: Rockwell 250 with 19:1 ratio
Fjädring/stötdämpare: Egen konstruktion gasvätskesystem (levererad av Specma Component). Fjädringsväg 20" (508 mm) fram och bak.
Däck & Fälgar: Trelleborg Twin 66" på 34" X 20" fälgar
Hjulbas: 130" (3,3m)
Chassi: Egen konstruerad ram, rullbur och K-link hjulupphängning
Styrning: Orbitrol kontrollerad hydraulisk 4-hjulsstyrning
Sponsorer: Appelgren motorsport, PIVAB, Slangsnabben, AM-gruppen
Tid och resurser är begränsade men med hjälp av sponsorer och vänner i USA har Putte 2 fått en riktig motor och växellåda. Nästa steg är att ordna orginal USA monstertruckhjul.