Drängarna
Drängarna slog igenom 1995 som en bomb med hitlåten “Vill du bli min fru” och låg etta flera månader på alla listor.

Låten är en Evergreen och sålde 37 000 ex
Den och andra låtar som Kung över ängarna, Snickeboa med andra har etsat sig fast i den svenska folksjälen.
200 000 sålda album och ett ständigt turnerande har skapat en stor och trogen publik runt om i landet.
2005 släpptes låten “Raggaren” och med den skapades en nyrekrytering av en ung publik.

2010/2011 aktualiserades Drängarna om inte ännu mer i samband med Allsång på Skansen (publikrekord 27 000), Allsång på Grensen som sändes i både Norge och Sverige och sist men inte minst ett nytt Drängalbum, “Välkommen till Drängaland”, som lanserats ihop i ett samarbete med serien Ullared och har varit en stor succe’.

Drängarnas nyckel till framgång har alltid varit en kompromisslös musikstil, fest och glädje.
Drängarna är ett etablerat band i Sverige och kommer så vara och har förklarats som “Kult”.

I år 2012 ger sig Drängarna ut på sommarturne’. Drängarna är sponsade av Harley Davison House Göteborg, Yamaha, Roland, Sodastream Empire och Jägermeister.

^
I samarbete med:

United Stage, Live Nation, 2Entertain, Blixten & Co, MLP m.fl.