Id: 8035
Reseföretagen hör till de mest exponerade företagen i dag. Intresset och den kritiska granskningen är intensiv, både från konsumenter, myndigheter och media.
Fritidsresegruppens informationsdirektör Lottie Knutson är van att ständigt vara i hetluften. Hon har bl a utnämnts till "Årets Branschkvinna 2004" av en jury bestående av femtio beslutsfattare i svensk reseindustri. Motiveringen var att Lottie "med aldrig sinande engagemang och kunskap styr bilden av industrin och har givit branschen ett ansikte".
I grunden är Lottie Knutson journalist. Av andra journalister har hon under lång tid varit rankad som en av de mest trovärdiga bland svenska företag och organisationer. Lottie har tillsammans med sitt team rott ut kriser som omfattat allt från inbördeskrig, försenade hotellbyggen och sparkade VD:ar.
En av Lotties specialitéer är att hon lyckats kombinera en god strategisk grund och aktiva bidrag till affärsverksamheten "Den nödvändiga basen", som hon själv kallar det med ett ständigt flöde av nya idéer och grepp. I sina föredrag bjuder Lottie rikligt på sina erfarenheter och tankar.
Ett annat honnörsord för Lottie är att all kommunikation ska bidra till lönsamhet och uppfyllda affärsmål. Hon har därför tillsammans med sitt nordiska team på Fritidsresegruppen jobbat fram mätmetoder som enkelt och åskådligt mäter effekten av det gemensamma arbetet. Både vad gäller egen personal och externa intressenter.
Lottie är en etablerad och uppskattad föreläsare och kryddar gärna teori med praktik.
Fritidsresegruppens informationsdirektör Lottie Knutson är van att ständigt vara i hetluften. Hon har bl a utnämnts till "Årets Branschkvinna 2004" av en jury bestående av femtio beslutsfattare i svensk reseindustri. Motiveringen var att Lottie "med aldrig sinande engagemang och kunskap styr bilden av industrin och har givit branschen ett ansikte".
I grunden är Lottie Knutson journalist. Av andra journalister har hon under lång tid varit rankad som en av de mest trovärdiga bland svenska företag och organisationer. Lottie har tillsammans med sitt team rott ut kriser som omfattat allt från inbördeskrig, försenade hotellbyggen och sparkade VD:ar.
En av Lotties specialitéer är att hon lyckats kombinera en god strategisk grund och aktiva bidrag till affärsverksamheten "Den nödvändiga basen", som hon själv kallar det med ett ständigt flöde av nya idéer och grepp. I sina föredrag bjuder Lottie rikligt på sina erfarenheter och tankar.
Ett annat honnörsord för Lottie är att all kommunikation ska bidra till lönsamhet och uppfyllda affärsmål. Hon har därför tillsammans med sitt nordiska team på Fritidsresegruppen jobbat fram mätmetoder som enkelt och åskådligt mäter effekten av det gemensamma arbetet. Både vad gäller egen personal och externa intressenter.
Lottie är en etablerad och uppskattad föreläsare och kryddar gärna teori med praktik.